Меню сайту


Категорії каталога
Цікаво
Різні статті про велосипеди.


Міні-чат
200


Форма входу


Пошук


Друзі сайту

Велосайт про велосипед!

Раскрутка сайта, Оптимизация сайта, Продвижение сайта, Реклама!Rambler's Top100[Vox.com.ua] Портал українця




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0






Четвер, 02.05.2024, 14:13



Вітаю Вас Гость


Цікаві статті

RSS
Головна » Статті » Цікаво

Види велосипедів.
Сьогодні популярність велосипедів в світі настільки велика, що їх виробники постійно прагнуть випускати якомога бльше моделей і модифікацій, які відповідали б інтересам найбільшої кількості здатних придбати велосипед громадян. Проте, враховуючи традиції, що вже склалися, у велосипедобудівництві, можна виділити декілька основних категорій велосипедів, об'єднаних основними загальними особливостями конструкції, які у свою чергу можуть поділятись на різні види залежно від призначення і особливостей використання.

Основні види велосипедів:
  1. Шосейні велосипеди
  2. Трекові велосипеди
  3. Кросові велосипеди
  4. Гірські велосипеди
  5. Велосипеди БМХ
  6. Велосипеди для тріалу
  7. Масові велосипеди
  8. Альтернативні
Шосейні велосипеди

Дана категорія велосипедів - класичним напрямок велосипедобудівництва. Призначені для пересування в основному по рівному покриттю (шосе), досягнення високої швидкості і підтримки її тривалий час. Діаметр коліс шосейних велосипедів 28". Як покришки використовуються так звані трубки. Вони є одночасно і камерою і покришкою. До колеса трубка кріпиться за допомогою ефективного клею. Дуже маленька вага, високий тиск усередині трубки, близько 10-12 атмосфер, і вельми гладкого малюнка протектори дозволяють досягати найменшого опору кочення колеса по асфальту і, як наслідок, найвищій швидкості. Для менш якісного типу покриття використовуються колеса з камерою і покришкою, які називають "бортами". Проте швидкість руху на таких колесах відчутно нижча.

Шосейні гонки як правило багатоденні і складаються з декількох етапів. Кожний з етапів протяжністю від 10 до 250 км з урахуванням рельєфу місцевості і кліматичних умов. У зв'язку з цим шосейний велосипед ділиться на наступні типи:
  • для загального старту
  • для роздільного старту

Для загального старту
База велосипеда робиться якомога коротшою для максимально ефективного розгону. Всі зазори між колесом і рамою зводяться до мінімуму. Кермо велосипеда скручене за формою бублика і дозволяють велосипедистові займати високе і низьке положення. Це дає можливість спортсменові педалювати в різних режимах довгий час і пересуватися з високою швидкістю.

Для роздільного старту
Призначений для подолання порівняно невеликого відрізка шляху за максимально короткий час. Кермо велосипеда не "скручене" і має ряд додаткових накладок. Ці накладки нагадують роги різних довжини та напрямку, тому такі велосипеди називають "рогатками". За відсутності великого вітру застосовують більш аеродинамічну конструкцію заднього колеса, виконану у вигляді монокока з композитного матеріалу. Це дозволяє спортсменові розвивати велику швидкість. Переднє колесо залишають оспицьованим для кращого управління велосипедом. Дистанція роздільного старту змінюється від 10 до 25 км, яку велосипедисти проїжджають по черзі, стартуючи один за одним через певний проміжок часу.
Трекові велосипеди

Один з різновидів класики у велосипедобудуванні. Призначені для пересування по штучному рівному покриттю - треку. Як правило це закриті приміщення. Рама конструюється з урахуванням аеродинамічних характеристик. Розмір колеса 28". Саме колесо часто збирається не із спиць, а з легкого композитного матеріалу у вигляді монокока. Це дозволяє розрізати повітря, добиваючись максимального аеродинамічного ефекту. Така конструкція стає можливою із за відсутність природних поривів вітру в закритому приміщенні. У велосипеда одна зірка на шатунах і одна на задній втулці. Вільний хід заднього колеса відсутній. Спортсмен регулює швидкість руху тільки інтенсивністю педалювання. Передаточне число, співвідношення кількості зубів передньої зірки до кількості зубів задньої, підбирається під кожного спортсмена індивідуально.
Кросові велосипеди

Конструктивні особливості даного класу велосипедів дозволяють з успіхом експлуатувати їх на пересічній місцевості. Розмірність і геометрія рами схожа з шосейним велосипедом, проте для більшої стійкості його база небагато довша. Розмір колеса 28". Використовуються камери з покришками що мають міцний борт і "зліший" малюнок протектора для кращого зчеплення з поверхнею. Для кращого маневрування кермо велосипеда пряме і широке. Оснащений ефективними гальмами, які допомагають утримувати велосипед на складних крутих спусках. Динаміка кросових змагань дуже велика. Спортсменам доводиться долати безліч природних і штучних перешкод, часто перестрибуючи їх для збереження темпу руху. Тривалість гонки близько 2-3 годин або 20-50 км, в ній може брати участь близько 100 учасників.

Гірські велосипеди

Даний тип велосипедів порівняно молодий в порівнянні з класичним шосейним. Його місцем народження прийнято вважати Сполучені Штати Америки, штат Каліфорнію. Назва цього класу відразу указує на його позадорожню спрямованість. База велосипеда в порівнянні з шосейним сильно збільшена. Це знижує його швидкісні характеристики, зате з гаком компенсується параметром стійкості. Розмір колеса 26". Великий об'єм покришок і "злий" малюнок їх протектора теж знижують чинник швидкості, але дозволяють ігнорувати дефекти дорожнього покриття і менш серйозно ставитись до нерівностей перетнутої місцевості. Знижений передавальний момент приводу гірського велосипеда дає можливість підніматися в дуже круті підйоми навіть з великим вантажем. Міцна і товстостінна рама витримує як навантаження під час педалювання так і навантаження, пов'язані з раптовими падіннями, стрибками або поперечними діями, обумовленими великою вагою велосипедиста або наявністю вантажу.


Шосейні гонки як правило багатоденні і складаються з декількох етапів. Кожний з етапів протяжністю від 10 до 250 км з урахуванням рельєфу місцевості і кліматичних умов. У зв'язку з цим шосейний велосипед ділиться на наступні типи. Ділення гірських велосипедів на типи пов'язане з конструкцією рами. В даний час розрізняють такі типи гірського велосипеда:
  • хардтейл
  • двопідвіс

Хардтейл
Ця назва пов'язана з жорсткою конструкцією рами велосипеда і перекладається з англійського як жорсткий хвіст. Одним з основних конструктивних моментів є передня вилка, яка може бути жорсткою або аммортизуючою.

Двопідвіс
Конструкція двопідвісної рами допускає наявність аммортизатора не тільки в передній вилці але і в самій рамі. Різні варіанти реалізації задньої підвіски дозволяють регулювати хід аммортізатора і динаміку його роботи.

Велосипеди БМХ

Розмір коліс БМХ 20". Низька, з довгою базою, стійка рама. Високе кермо з додатковими перегородками для жорсткості конструкції дозволяє влосипедисту займати зручне для педалювання положення не дивлячись на "дитячу" раму. Арсенал основних компонентів в БМХ змінюється залежно від спрямованості велосипеда в цілому і є основною відмінною ознакою. Будь-які перемикачі швидкостей відсутні. Передача глуха і підбирається тільки шляхом заміни однієї зірки на іншу. Особливістю рами є конструкція заднього пір'я, яка дозволяє натягнути потрібним чином ланцюг без всяких натягів. Вилки в БМХ виключно жорсткі і дуже міцні.


Для поверхностного знакомства можно выделить два вида велосипедов БМХ:

  • БМХ кросс
  • БМХ фристайл

БМХ кросс
Його основне призначення - швидко прокататись по дистанції траси. Досить велике передаточне число "приводу" для набору високої швидкості. Ніяких зайвих елементів і максимально проста конструкція рульової колонки і гальм.

БМХ фристайл
Рама посилена і в змозі витримати навантаження не тільки від педалювання але і від механічних дій. Рульова колонка виконана таким чином, що гальмівні троси не заважають крутити кермо БМХ на 360 градусів. На осях втулок укріплені так звані пегги, використовуючи які БМХ райдер може ковзати по різних бортах і виступах.

Велосипеди для тріалу

Призначений для переміщення по природних і штучних перепонах у вигляді великих каменів, столів, котушок, бочок і т.д. У велосипеда для тріала дуже маленька рама, посилена по можливості косинками в місцях найбільш сильних навантажень. У момент тріала сідло з підсідельною трубою забирається, або зовсім не передбачене конструкцією рами. Передня вилка жорстка, причому її пір'я рівне по всій довжині. Переднього перемикача немає. Кермо дуже широке із задиром вгору. Педалі широкі у вигляді платформ. Для захисту зірок і для того, що підйому по важкодоступних предметах на шатуни кріпиться рокрінг, або спеціальний піддон на каретку. Задня покришка максимально великого для рами об'єму, передня, - максимально маленького.


Існує два різновиди тріальних велосипедів:

  • тріальний 20"
  • промисловий 26"

Тріальний 20"
Розмір коліс 20". Цим велосипед нагадує БМХ. Проте конструкція рами легша, а її геометрія направлена на стрибки, а не на катання. Рульова колонка, винесення керма і кермо виконані у варіанті гірського велосипеда.

Промисловий 26"
Розмір колеса 26". Назва говорить про схожість з промисловими зразками гірського хардтейла. Відмінність в спецефічной геометрії рами і комплектації компонентами.

Масові велосипеди

Велика популярність велосипеда як дешевого, досить швидкого і екологічно чистого виду транспорту робить можливим активне і поширене його використання. Дана класифікація заснована головним чином на сферах застосування велосипедів і припускає тільки найбільш прийнятні для цих занять варіанти:
  • дорожній велосипед
  • велосипед для туризму
  • складаний велосипед
  • дитячий велосипед

Дорожній велосипед
У повсякденному житті, як міський або міжміський транспорт багато хто використовує велосипед. Як правило розмір колеса 28". Геометрія рами, компоновка керма і сидіння дозволяють комфортно пересуватися, не витрачаючи для цього надмірних зусиль. Захисні крила, міський велобагажник або велокошик зроблять велосипед більш функціональним. Передня і задня фари з живленням від динамомашини допоможуть дістатись в темний час доби.

Велосипед для туризму
Це міцніша і надійніша, а також додатково обладнана версія дорожнього або гірського велосипеда. З додаткових аксесуарів можна виділити туристичні велобагажники для передньої і задньої вилок, велопідсумки, фляги для води з фляготримачі, велонасос, велосумки для ремкомплектів або запасних камер.

Складаний велосипед
Основна принада цього велосипеда в тому, що його можна компактно скласти. Компактність дозволяє легко транспортувати або зберігати такий велосипед. Як правило всі частини, що трансформуються, виконуються із застосуванням ексцентриків, що не вимагає додаткового інструменту при складанні.

Дитячий велосипед
Орієнтуючись на вік дитини, випускають різні велосипеди. Існуюча градація заснована на розмірі коліс. Розміри коліс дитячих велосипедів 12" і 16". Колеса підліткових ведосипедов мають розміри 20" і 24". Розмір 26" прийнято вже вважати дорослим. Розмір рами при виборі дитячого велосипеда не враховується.

Альтернативні

Багато громадян через особливості своєї фізіології, переконання або емоційного стану не можуть або не бажають використовувати велосипед класичної будови. Проте винахідливість конструкторів велосипедів дозволяє задовольнити потреби навіть найвимогливіших. Великий різновид створюваних велоконструкций можна грубо розділити на наступні категорії:
  • тандем
  • трицикл
  • велогібрид
  • веломобіль
  • велоколяска

Тандем
Конструкція рами тандему дозволяє пересуватися на ньому двом громадянам. В процесі педалювання беруть участь обидва велосипедисти. Управляє тандемом тільки один, передній. Дозволяє разом з сильним наїзником їхати менш підготовленій людині, проте від обох потрібна прекрасна координація.

Трицикл
Триколісна і дуже стійка машина. Конструкція дозволяє їздити тим, у кого немає достатньої координації для пересування на двоколісному велосипеді. Досить великий простір між задніми колесами дозволяє встановлювати міні-кузов для перевезення невеликих вантажів. Якщо замість кузова встановлюються додаткові крісла, то використовується як велотаксі для перевезення пасажирів.

Велогібрид
Незвичайне поєднання і розташування компонентів і вузлів такого механізму виділяють його із загальної маси велосипедів. Крім того низька посадка пілота дозволяє зменшити опір повітря і дуже сильно підвищити швидкість руху, витрачаючи при цьому набагато менше енергії ніж на класичному велосипеді.

Веломобіль
Прагнення перейти до екологічно чистого але місткого транспорту привели до створення машини з велосипедним приводом. Кермове управління схоже на автомобільне. В процесі педалювання беруть участь всі пасажири. Є можливість установки невеликого кузова, що дозволяє перевозити необхідні в дорозі речі.

Велоколяска
Виконується в двох варіантах: пасажирському і вантажному. Кріпиться до велосипеда або веломобілю ззаду спеціальним шарнірним кріпленням. Дозволяє перевозити більш габаритний і важкий вантаж або додаткових пасажирів, наприклад дітей.

Категорія: Цікаво | Додав: velozoom (15.06.2008)
Переглядів: 3498 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright MyCorp © 2024 |